- شناسه : 3937
- موضوع : اقتصاد
- فرمت اصلی : pptx
- تعداد صفحات : 40
- حجم فایل : 0.9 مگابایت
- در صورت مغایرت با توضیحات
- از طریق چت انلاین و واتساپ
- دانلود سریع پس از خرید فایل
- در هر زمان با چند کلیک سریع
پاورپوینت مدیریت و عوامل موثر بر عملکرد سازمانی در 40 اسلاید در زمستان 1402 تهیه شده که برای دانشجویان رشته اقتصاد و همچنین سایر افرادی به علوم اقتصادی علاقمند هستند مفید است. این پاورپوینت به راحتی قابل ویرایش است و در ادامه بخشی از محتوای آن را برای شما قرار داده ایم و پس از آن نیز فهرست محتوای پاورپوینت و همچنین تصویری از پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت را نیز قرار داده ایم و در صورتی که مایل باشید می توانید این پاورپوینت را خریداری نموده و به تمام محتوای آن دسترسی داشته باشید.
بخشی از متن:
عملکرد چیست؟
عملکرد در لغت يعني حالت يا کيفيت کارکرد. بنابراين، عملکرد سازماني يک سازه ي کلي است که بر چگونگي انجام عمليات سازماني اشاره دارد. معروف ترين تعريف عملکرد توسط نيلي و همکاران ارائه شده است: (فرايند تبيين کيفيت اثربخشي و کارايي اقدامات گذشته). طبق اين تعريف، عملکرد به دو جزء تقسيم ميشود:
1- کارايي که توصيف کننده ي چگونگي استفاده سازمان از منابع در توليد خدمات يا محصولات است، يعني رابطه بين ترکيب واقعي و مطلوب دروندادها براي توليد بروندادهاي معين؛ و
2- اثربخشي که توصيف کننده ي درجه ي نيل به اهداف سازماني است. بوياتزيس ، تعريف جالبي درباه عملکرد اثربخش ارائه نمود؛
بدين ترتيب که عملکرد اثربخش يک شغل عبارتست از حصول نتايج خاص يا دستيابي به نتايج خاص از پيش تعيين شده براي شغل (نظير درآمد)، از طريق انجام اقداماتي خاص به طوري که مطابق با سياست ها، رويه ها و شرايط محيط سازماني باشد.عملکرد را مقبوليت نتايج براي مشتريان داخلي و خارجي سازمان ميدانند که محصولات، خدمات،اطلاعات و تصميمات يا رخدادهاي کارکردي مانند ارائه ها و رقابت ها را دريافت ميکنند.
مدیریت عملکرد
مدیریت عملکرد شامل فعالیتهایی است که رسیدن به اهداف به صورت مؤثر و مداوم و با شیوهای کارآمد را فراهم میکند، که میتواند بر عملکرد یک سازمان، ساختمان، کارمندان یا حتی روند تولید یک محصول یا خدمت رسانی یا خیلی موارد دیگر متمرکز شود. همچنین مدیریت عملکرد به عنوان فرایند نظمدهی به منابع، سیستم و کارمندان سازمانها برای اهداف و اولویتهای استراتژیک (رزم ترفندی) هم شناخته میشود.
اوبری دانیلز مدیریت عملکرد را به عنوان عبارتی جامع در اواخر دهه ۱۹۷۰ مطرح کرد، تا فناوری (علوم به کار گرفته شده در روشهای کاربردی) مدیریت کارکرد و نتایج (دو عنصر مهم آنچه که کارایی یا عملکرد خوانده میشود) را توصیف کند. تعریف رسمی مدیریت عملکرد به گفته دانیلز «یک سیستم مدیریتی داده گرای علمی است؛ که از سه عنصر اصلی اندازهگیری، بازخورد و تقویت مثبت تشکیل شده.
کیفیت مراقبت درمانی
مدیران مراقبتهای بهداشتی امروزه خود را در خط مقدم حوزه ای از مطالبات و تحولات مییابند که در آن تعالی در مراقبت از بیمار غیرقابل مذاکره است. در چشم انداز صنعت سلامت که با مقررات در حال تحول، افزایش هزینهها و تأکید فزاینده بر نتایج بیمار مواجه است، نیاز به مدیریت مؤثر کیفیت مراقبتهای بهداشتی، هرگز به این اندازه حیاتی نبوده است. مراقبت با کیفیت برای همه، بدون در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فرصتهای برابر برای سلامتی را ارتقا میدهد. این موضوع موانع و چالشهای بزرگی میپردازد که مدیران مراقبتهای بهداشتی روزانه با آنها مواجه میشوند و نقش ضروری مدیریت کیفیت در رسیدگی به این مسائل و تضمین بالاترین استانداردهای ارائه مراقبت را برجسته میکند.
فهرست:
عملکرد چیست؟
مدیریت عملکرد
کیقیت مراقبت درمانی
تمرکز بر چرخه مدیریت عملکرد
اندازه گیری و ارزیابی عملکرد
ویژگی های سیستم مدیریت عملکرد
ارزیابی نیاز ها
کارمندان چه میخواهند؟
اصول سیستم مدیریت عملکرد
ویژگی های اصلی مدیریت استراتژیک منابع انسانی
انواع مختلف سازماندهی
عنوان: پاورپوینت مدیریت و عوامل موثر بر عملکرد سازمانی
فرمت: pptx
تعداد صفحات: 40 اسلاید
پیش نمایش اسلایدها: