اصول مهم در بازاریابی فست فود کدامند ؟ چه روش هایی برای جذب مشتری جدید در فست فود ها وجود دارد ؟ ضرورت به کارگیری اصول علمی در بازاریابی فست فود چیست ؟ عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها کدامند ؟ چگونه می توان برای یک رستوران بازاریابی انجام داد ؟ راهکارهای جدید برای فروش فست فودهای فعال در یک فود کورت کدامند ؟
ضروت به کارگیری اصول علمی بازاریابی در فست فود
در دنیای امروز که محصولات به صورت فزاینده ای همگن شده اند، کیفیت خدمات از مهمترین منابع ایجاد تمایز و منحصر به فرد بودن گردیده است.
این مسئله پذیرفته شده است که در یک دنیای رقابتی به طور روز افزون، کیفیت و خدمات برجسته، از لازمه های ادامه حیات و موفقیت هستند.
در بلند مدت، در برابر تهدیدهای بیرونی، فقط در صورتی می توان مقاومت نمود که فست فود برای مشتری به صورت بهترین انتخاب درآید و وفاداری مشتری کسب گردد.
دغدغه مشتری را داشتن، مهمترین فاکتور موفقیت در فست فود است.
اولویت اصلی در هر فست فود باید جلب رضایت و حفظ مشتری باشد. ناکامی در تحقق بخشیدن به این مسئله، به معنای کسب سود نکردن، رشد نکردن یا رشد منفی داشتن و سرانجام این ادامه این روش بعث، از دست دادن کسب و کار می شود. باتوجه به تجربیات و جستوجوهای علمی که توسط بخش بازاریابی گروه IRANHFC در حوزه بازاریابی فست فودها انجام شده است.
در دنیای رقابتی که امروزه بین فست فودها حاکم است موفقیت از آن کسانی است که تشخیض دهند:
۱٫ مشتری فست فود بزرگترین سرمایه فست فود است.
۲٫مشتریان هر فست فود، همه حقوق و دست مزد و سایر مزایای دریافتی کارکنان در فست فود را می پردازند.
۳٫مشتریان به فست فودی می روند که به بهترین وجه ممکن به خواسته های آنان توجه شود.
۴٫در بین تمامی فست فودها، فست فود شما باید نخستین انتخاب مشتریان باشد.
تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که حفظ مشتری برای کسب و کارها چقدر حیاتی است و کیفیت خدمات ارائه شده فاکتوری است که به احتمال زیاد بر میزان نگهداری مشتری تاثیر می گذارد، افزایش حفظ مشتری حتی به میزان ۵ درصد، قابلیت این را دارد که سود در فست فودها را به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و فست فودی که بتواند میزان از دست دادن مشتریان خود را ۵ درصد کاهش دهد می تواند ارزش خالص و نهایی هر مشتری را ۷۵ درصد برای فست فود افزایش دهد.
آمیخته بازاریابی حسی در فست فود
توجه جدی به مدیریت و بازاریابی در فست فودها می تواند سرآغاز تحول و جهت گیری جدیدی را در فست فودها به وجود آورد.
برخی از ناراحتی و نارضایتی ها به وجود آمده در فست فودها حاصل ناآگاهی و سهل انگاری پرسنل فست فودها در مدیریت فست فود، درک نیاز و خواسته مشتریان می باشد
در مدیریت و بازاریابی فست فودها باید به عوامل آمیخته بازاریابی حسی توجه ویژه ای گردد.
آمیخته بازاریابی حسی مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی است که فست فودها با استفاده از این روش می توانند به اهداف خود در بازار هدف دست یابند.
بازاریابی حسی در یک کلام به تجربه زنده توسط مشتری گفته می شود.
تجربه ای که مستلزم تعامل دو جانبه بنگاه اقتصادی(فست فود) با مشتری است.
چنانچه این تجربه به شکل گیری احساسی مثبت و خوشایند در فرد بیانجامد، علاوه بر اینکه وی به مشتری وفادار محصولات و خدمات بنگاه اقتصادی(فست فود) تبدیل می شود، بلکه به توصیه کننده برند شرکت (فست فود) نیز تبدیل خواهد شد و شخصا برند مورد علاقه خود را به دیگران نیز سفارش می کند و نهایتا مهمترین فعالیت بازاریابی را از جانب شرکت(فست فود) به اجرا در می آورد.