- شناسه : 235
- موضوع : هنر
- فرمت اصلی : doc
- تعداد صفحات : 61
- حجم فایل : 0.09 مگابایت
- در صورت مغایرت با توضیحات
- از طریق چت انلاین و واتساپ
- دانلود سریع پس از خرید فایل
- در هر زمان با چند کلیک سریع
مقدمه
با گسترش روز افزون وسایل ارتباط جمعی اهمیت تصویر بعنوان یك وسیلة ارتباط جهانی افزایش یافته است. تصویر چون دو پهلو و مبهم نیست همیشه بر كلام امتیاز دارد. پوستر مولود كلمه و تصویر است. صراحت تصویر و ابهام كلام میتواند تاثیر تبلیغی ویژهای بیافریند. پوستر به همان اندازه كه در خدمت یك اعتقاد درمیآید، میتواند بر ضد آن عمل كند.
و بنابراین خطرناكترین و برّاترین حربة تبلیغاتی است كه دست به هر كاری میزند. میتواند سیاه را سفید، شب را روز و زشت را زیبا جلوه دهد. پوستر گرچه زادة نقاشی است، اما در روند تكامل، خود را از قید همه چیز از جمله سبك رهانیده است. تركیبی از یك نقاشی سوررئال ، كاریكاتور، عكس مینیاتور،كلاژ و هر چیز دیگر میتواند در ساخت یك پوستر وجود داشته باشد.
مشروط بر اینكه بتواند به آنچه مقصود است كمك كند. مهمترین امتیار پوستر قابلیت انتشار نامحدود آن است. مستقیماً با بیننده طرف میشود و بدین وسیله تأثیری گسترش یابنده دارد و این تاثیر در مقایسه با هر اثر هنری دیگر كه هنرمند در واقع برای دل خود میآفریند به تنهایی به نمایش میگذارد، شدید و غیرقابل انكار است. پوسترساز، پوستر را سفارش میپذیرد و بنابراین باید به خواستهای بیننده و ذهنیات و فرهنگ او توجه داشته باشد و او را برانگیزد بیآنكه سعی كند در مقابل خواست سفارش دهنده وی را بفریبد.
از یكسو آینده خواستها و روحیات یك جامعه است و از سوی دیگر در شكل گرفتن این خواستها و روحیات نقشی سازنده دارد كه در مجموع كاری است خطیر و پرمسئولیت. پوستر خوب و بد، پوستر تجاری و فرهنگی، اینها تقسیمبندیهایی است كه مرزهایی كاملاً نامشخص و مبهم دارد...
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول : تاریخچه پوستر
1- تاریخچه پوستر در جهان 4
2 تاریخچه پوستر در ایران 7
فصل دوم :مفاهیم پوستر
1- شكل گیری پوستر 10
2- پوستر و قطع آن 12
3- رنگ در پوستر 13
فصل سوم : پوستر از نظر موضوعی
1- پوستر فرهنگی 15
2- پوستر تجاری 16
3- پوستر اجتماعی 17
فصل چهارم : اعلان از اول تا آخر ( از نظر فنی )
1- فضا و سطح اعلان 19
2- طرز نصب و محل اعلان 21
3- عناصر تصویری اعلان 22
4- كلیات در مورد پوستر 23
5- تكنیك در پوستر 26
فصل پنجم : كاربرد پوستر در پیام رسانی اجتماعی
كاربرد پوستر در پبام رسانی اجتماعی 30
نتیجه گیری 34
تجزیه و تحلیل چند پوستر 35
مصاحبه با استاد مصطفی حسین زاده 56
كارهای عملی 59
منابع و مأخذ 61